Google Analytics

Google analytics

(bron: Google)

Ga dieper in op je gegevens. Met standaardrapporten kun je de betrokkenheid op je site eenvoudig meten en begrijpen. Bovendien kun je in enkele muisklikken aangepaste rapporten en bezoekerssegmenten maken, en belangrijke gegevens identificeren die je kunt delen met je team.

Rapportage in realtime: meet actuele activiteiten

Zie hoeveel mensen er momenteel op je site zijn, waar ze vandaan komen en waar ze naar kijken. Met rapportage in realtime kom je erachter of nieuwe inhoud op je site populair is, of de dagaanbieding meer verkeer naar je site trekt en wat de rechtstreekse effecten van tweets en blogposts zijn.

Meer informatie

Aangepaste rapporten: definieer de gegevens die je wilt analyseren

Maak in enkele minuten je eigen dashboard met statistieken. In plaats van dat je grote aantallen gegevens moet analyseren, heb je meteen toegang tot alle benodigde antwoorden. Maak rapporten om met je collega's te delen en breng inzichten aan het licht die moeten worden gedeeld.

Meer informatie

Vrije variabelen: maak en analyseer je eigen aangepaste segmenten

Met Vrije variabelen krijg je  inzicht in je  doelgroepen en kom je erachter hoe betrokken ze zijn bij jouw  website. Met vrije variabelen kun je Google Analytics zo aanpassen dat je exact die klantgegevens verzamelt die voor jouw bedrijfsvoering het belangrijkst zijn.

Meer informatie

Geavanceerde segmentatie: analyseer eenvoudig specifieke gedeelten van uw verkeer

Waarom leiden sommige bezoeken tot verkopen van 150 euro en andere niet? Dat kun je achterhalen met behulp van geavanceerde segmenten. Je kunt vooraf gedefinieerde segmenten toepassen, zoals 'Bezoeken met conversies' of 'Organisch verkeer', of je eigen segmenten maken. Analyseer afzonderlijke segmenten of vergelijk een aantal segmenten binnen al je rapporten.

Meer informatie

Dashboards: orden, controleer en deel belangrijke prestatie-indicatoren

Begin met een algemeen dashboard voor belangrijke prestatie-indicatoren voor je bedrijf waarin de belangrijkste prestatie-indicatoren van je organisatie worden weergegeven. Maak een SEO-dashboard voor je  zoekmachineoptimalisatie. Je  kunt alle dashboards slepen en neerzetten, ze zijn gebaseerd op widgets en ze zijn volledig aanpasbaar.

Meer informatie

Visualisatie: bekijk hoe bezoekers op je site zijn terechtgekomen

Google Analytics biedt verschillende krachtige visualisatiehulpmiddelen zoals Procesweergave en In-Page Analytics. In rapporten voor Procesweergave wordt het pad dat een bezoeker volgt op je site, geanalyseerd. Terwijl je  met In-Page Analytics visueel kunt beoordelen hoeveel gebruikers interacties uitvoeren op je pagina's. Om je analyse eenvoudiger te maken, hebben we een aantal tabellen geïntegreerd waarin informatie wordt weergegeven zoals jij dat wilt.

Delen: nu kan iedereen in je organisatie samenwerken

Beslissingen maken op basis van gegevens werkt het beste als jouw teams eenvoudig gegevens kunnen delen. Met hulpprogramma's in Google Analytics kan het team dat zich bezighoudt met het kopen van zoekwoorden probleemloos samenwerken met de teams die verantwoordelijk zijn voor zoekmachineoptimalisatie en inhoud. Gebruik de functie Informatie en meldingen om onverwachte veranderingen in kaart te brengen en jouw collega's hiervan op de hoogte te stellen. Markeer belangrijke gebeurtenissen in uw accountgeschiedenis zodat anderen deze informatie kunnen zien. Maak en deel aangepaste dashboards op een eenvoudige manier voor statistieken die belangrijk zijn voor jouw bedrijf.

API en aanpassingen - het zijn jouw gegevens, dus deel ze in zoals jij wilt

Er zijn toepassingen, plug-ins en aanpasbare functies beschikbaar zodat u uw Google Analytics kunt integreren in de werkstromen van jouw organisatie. Profiteer van oplossingen van derden of maak je eigen applicaties met behulp van de Google Analytics-API.